Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

asdl en sweex asdl

  • Eef

    Hallo wie kan mijn helpen

    Ik heb alles klaar voor een ftp server maar op een of andere manier kan niemand

    bij mij inlogen

    Ik heb een asdl abo van xs4all en een draadloos modem van sweex de

    sweex asdl modem + router + 4 poorts 10/100 switch annex a

    Als het is gelukt wil ik ook wel een Acountje delen met anderen

    Alvast bedankt

  • Thier

    Je moet poorten in je router forwarden voor een ftp server. Poort 20 en 21 moet je naar de pc waarop je de server draait forwarden. Host je ftp server met je interne ip adres en kijk op whatismyip.com voor je externe ip adres. Ik zou Serv-U gebruiken als je op Windows draait. Dit is een gebruikersvriendelijke ftp server.

    Suc6,

    Thier

  • theo

    en nu ff simpel? *D

  • Hilbert

    Ik heb zelf een Sweex router met ingebouwd adsl moden (niet draadloos).

    Normaal staat poort 21 open, maar je krijgt in de te downloaden installatiehandleidingdirect al uitgelegd hoe je poort 21 moet sluiten. Dat moet je dus niet doen.

    Verder moet de router weten op welke machine je ftp-server draait.

    Onder Misc. configurations moest ik de vogende instellingen maken:

    FTP server: enabled (hierdoor wordt poort 21 geopend).

    Disable WAN side FTP access: niet aanvinken.

    DMZ: enabled

    DMZ host IP: het IP-adres van de PC waarop je de ftp server hebt geïnstalleerd. (Het IP nummer van deze computer kun je ook vinden door op deze PC in DOS te typen: ipconfig . Bij mij is dat bijvoorbeeld 10.0.0.11).

    Hierdoor werd mijn ftp-server bereikbaar vanaf het internet. Gebruik hiervoor het door de provider toegewezen IP adres. Je kunt helaas niet zelf de verbinding vanaf het internet testen, dat moet vanaf een andere werkplek gebeuren.

    Of de server werkt kun je wel vanaf een andere plaats in je eigen netwerk testen, daarvoor moet je dan wel weer het IP adres van de PC waar de server op draait, bijvoorbeeld 10.0.0.11.

    Ik hoop voor je dat deze gegevens voldoende aansluiten bij de gegevens van een draadloze router.