Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

SERVER FTP INSTELLEN??

  • Arjen

    Hallo ik ben in het bezit van een casema wanadoo internet via tv lijn, met een sweex draadloos routertje, en op 1 poort een gistere nieuw aangeschafte XXODD SERVER gekocht bij powerline computerwinkel.

    Nu kan ik deze op het netwerk onderling tusse de pcs thuis perfect gebruiken.

    Maar hoe kan ik hem instellen zodat mensen er van buitenaf ook bij kunnen.

    Een collega van me geeft mij bv een ftp://NUMMER, en dan kan ik in zijn mappen kijken downloaden e.d. met w8woord uiteraard.

    Hoe krijg ik dat ingesteld als leek??

    Alvast bedankt, groeten Arjen

  • Arjen

    Hallo allemaal,

    Vanmorgen een hele duidelijke uitleg gehad van collegas bij systeembeheer op de zaak, en gaat dat vanavond eens proberen in de praktijk te brengen.

    Met hoop op succes.

    Moet wel zeggen dat het allemaal iets duidelijker dan voorheen is geworden.

    Mochten jullie nog intressante website's of tips weten waar ik als beginner iets van leren kan dan hoor ik dat altijd graag.

    Mvg Arjen

  • Dirk

    Dat is ook mijn vraag

    heeft u mss hier al antwoord op????

    ik denk dat ik naar een specalist ga

    ik vind die hiel iritand

    groetjes dirk

  • Peter Maijers

    Je kunt zonder iets aan je router te veranderen gemakkelijk tussen 2 computers een verbinding maken en zelfs gcompleet bedienen: ga naar www.logmein.com en zie verder.

    Samengevat: de te benaderen pc moet logmein geinstalleerd hebben en dan kun je vanaf elke pc op internet in die pc. Moet ie wel aanstaan natuurlijk…